Krásné ženy dělají krásné věci

Text: Adéla Hálková / Kristina Kitti Nedvědová

 

Mirka Kohutiarová

 

Kdy, jak a z koho se zformovala módní značka LaFormela?  

První myšlenka na značku LaFormela vznikla v jednom pražském klubu. Tvoří ji tři designéři – Katarína Ravasová, já a můj přítel Antonín Soukup. Po úspěšném absolvování studia na Technické univerzitě v Liberci jsem se s Antonínem přestěhovala do Prahy, kde jsme si chtěli založit ateliér sami. Na jedné party jsme úmysl probírali s dobrou kamarádkou, která měla podobné plány. Dali jsme hlavy dohromady a založili značku společně. Představili jsme Katce naše vize, nadchla se pro ně, s konceptem se rychle ztotožnila.   

 

Tušili jste už během studií, že budete dělat zrovna ženskou módu, a právě v tomto uskupení?  

Myslím, že jsme to netušili a stále ani netušíme, protože mnoho známých nás přemlouvá, abychom dělali i tu pánskou. Zatím jsme zakázkám na míru otevření, vlastní kolekci se ale navrhnout nechystáme. Myslím, že jako se my ženy rády pěkně oblékáme, vidí Antonín rád pěkně oblečené ženy. Všichni tři jsme si sedli jako kamarádi i jako designéři. Společnou značku jsme si při studiích neplánovali, vyvíjeli jsme se individuálně, spolupráce přišla až časem.   

 

Jak se vám pracuje s partnerem?  

S Antonínem se mi pracuje dobře, ale i u nás občas nastane ponorková krize. Trávíme spolu mnoho času nad navrhováním kolekcí, chodíme společně na pracovní akce. Někdy se mně příčí, když na mě tlačí, byť tím nejmen ším možným způsobem, na druhou stranu je skvělé pracovat s někým, kdo vám rozumí i po jiné než pracovní stránce, motivuje vás a pomáhá ve vašem vlastním rozvoji.   

 

O vás se říká, že často čerpáte z pochmurnosti přírody, kinematografie či tradičních řemesel, vaše nová kolekce pro letošní léto i zimu je ale jiná – více ženská...   

Kolekci SS/2014 jsme chtěli navrhnout jinak, než byly ty dosavadní. Zaměřili jsme se na tvorbu čistě základního střihového řešení a na jednoduchost bez přidaných prvků a aplikací. V podstatě jsme chtěli kolekci nabídnout takovému zákazníkovi, který si potrpí na funkčnost, jednoduchost a příjemný materiál. Tak na nás v dané době působila česká klientela.  

 

Máte z této kolekce oblíbený kousek? 

V každé kolekci se najde kousek, který jsme vytvořili pod vlastní vizí nositelnosti. V mém případě je to kombinace černé mikiny s růžovými koženými rukavicemi.  

 

Bez čeho byste se vy sama v šatníku neobešla?  

Miluju kabáty! Ty dokážou doladit celý outfit, stačí je zkombinovat i s těmi nejjednoduššími oděvy a vypadáte skvěle. Mám i několik extravagantních kousků z LaFormely, bez kterých bych se na party jednoduše neobešla. Momentálně jsem také posedlá tričky a mikinami s dětskými motivy jako Turtles, Mickey Mouse nebo My Little Pony.    

 

Lze nějak shrnout módní trendy, které nás v nadcházejícím roce čekají?   

Tuhle sezonu si jistě každý najde to své: káro, vzory, zlato a stříbro, kombinace černé a bílé, pruhy a puntíky. Trendy na jaro/léto 2014 jsou plné výtvarného umění. Grafické vzory jako základ, ostré tvary, pruhy a proti tomu jdou tvary jako puntík. Kombinaci těchto kontrastů nám představila londýnská značka Burberry. Barvy na jaro/léto jsou pastelové, písková, světle růžová, blankytně modrá. Z ostrých barev pak oslňující modrá, fialový tulipán nebo zářivá orchidej.    

 

Které z vašich dosavadních úspěchů považujete za zásadní a jaké jsou vaše další plány?  

Největší úspěch byl pro mě a pro naši značku jednoznačně telefonát od ředitelky Prague Mercedes Benz Fashion Week Janiny Šlemínové se zprávou, že nás vybrali, abychom reprezentovali Česko a Slovensko na Mercedes Benz Fashion Week Malaysia v Kuala Lumpur. Tehdy jsme zásadněji pocítili, že to, co děláme, má význam a budoucnost. Velkou výzvou a následně úspěchem byla i spolupráce se Simple Concept Store v Pařížské ulici, kde jsme měli možnost prezentovat a prodávat naši kolekci. Velký úspěch pro nás byla i módní přehlídka pro nadaci Terezy Maxové ve spolupráci s italským Vogue. Nejvíc nás ale momentálně těší, že mají lidé zájem o naši kolekci v Czech Labels and Friends v Železné, kde ji i prodáváme. S tímto obchodem připravujeme kolekci spolu s dalšími českými návrháři City Souls, abychom pomohli psím útulkům.  

 

Jednoduchost, funkčnost a perfektní materiály – takové jsou podle LaFormela požadavky českého zákazníka...

 

Kategorie: